Pizzeria Roma - Billigt men jävligt bra

Denna helgen har jag ett finare besök från en ung karl från Jönköpings raggartrakter och han som jag är lite av en insnöad kroppsbyggare som avnjuter lördagarna med full andakt.
Så min ostbricka läggs denna helgen åt sidan för att ersättas med lite utekäk blaa.
Till lunch idag så blev det en pizza inne i city och eftersom majoriteten av ställena öppnade vid 2 så beslutade vi oss för att ta ett närliggande hak precis bredvid gymmet.
Ett faktiskt ganska stort ställe om man jämnför med resten av pizzahaken som befinner sig i city och atmosfären var väldigt trevlig, deras priser är helt outstanding och de har en ljyst inredning.



Jag körde på en regular Capricciosa med mild kebabsås vid sidan av som självklart måste testas på varje nytt hak.


Pizzan gick igenom de flesta bedömningar på min sida, botten var perfekt, kanske lite tjock för min smak. Men den klarade av att hålla uppe pizzan trots diverse påläggningar av sallad.
Den kostade 50kr så burksvamp och nitritskinka är en självklarhet men utförandet var väldigt bra.
Deras pizzasallad var lite åt det klenare hållet, väldigt fräsh dock men lite extra krydda hade inte skadat.

Min polare tog en Kebabpizza special(55kr) och jag som var tvungen testade kebaben som var faktiskt jävligt bra och priset är som sagt ruggigt bra.
Även kebabsåsen levde nästan upp till mina standarder, inget tomatsjafs och smakade bra, kanske låt för mycket åt det fetare hållet så skulle vilja ha den lite mer rinnig. Men allt kan man inte få här i världen.


Overallbetyg får de utan tvekan 4/5 med priset inräknat! Men ett varningens finger då de tar 10kr för servering och 15kr för drickan om jag räknade notan rätt.
Så att köpa med sig och ta hem utan dricka är det optimala för en grymt billig måltid.
De tar även bara 35kr för en kebabrulle och min syn av denna hos en annan kund håller suverän storlek till det priset.
Kommer att återkomma hit utan tvekan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0