Dagens måltid: Kycklingleverpanna med lök, svamp och persilja

Jag har redan tidigare gjort ett inlägg om denna enkla, billiga och supergoda maträtt som ni hittar här.
Det jag egentligen ville belysa är vilket skillnad 1 extra ingrediens kan ha på en hel måltidsupplevelse, vi äter ju inte bara med munnen utan även med synen och doften av mat.
Skillnaden från förra tillagningen är att jag har torkad Karl-Johansvamp i såsen samt att rätten är toppad med färsk persilja, vilket höjde rätten många gånger om.
Sen är det alltid roligt att steka lever då den smäller och ibland hoppar ur stekpannan av sig själv, lite mer action i köket!



Våga prova nya maträtter och ingredienser, annars kommer man aldrig någon vart här i köket, nästa gång blir det samma recept fast på svinlever istället då även den är grymt billig. Dock blir det inte förrän om säkert 2v då man icke skall äta lever speciellt ofta.

Njut av den kommande helgen, det skall jag göra då det kommer infinna sig nya ostar, leverpastej och en hel del annat nytt gott på mitt matbord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0