Tulip Leverpastej Fransk - Kokt potatis och sötma

Då jag trodde jag hade bearbetet klart Tulips pastejer så hade jag ack så fel, på ICA Kvantum hade de faktiskt en 3e sorts pastej som endast finns där i hela Kristianstad, därav att jag inte snappat upp det.
Så var lika bra att få det överstökat men hade inga större förhoppningar eller glädjande smakupplevelser att se fram emot visste jag egentligen om från början.


Denna pastej har precis samma energi och ungefärligt näringsinnehåll som de andra 2, grovhackad och bacon, alltså 210kcal/100g.
Det som är det tråkiga med denna är att den innehåller glutamat vilket alltid är trist när de slänger i massa smakförstärkare för att försöka göra en produkt mer smakrik, men man får bortse från detta.


Den ser ungefär ut som vilken Tulip-pastejerna som helst då alla är bakade och har en mycket trevlig yta som inbjuder till fest.
Doft: När man först doftar på denna får man lite söt doft men sen försöker jag snappa upp vad det är som sticker ut, efter ett par gånger så slår det mig, den doftar kokt potatis. Hyffsat lustigt då den inte innehåller mer potatisfibrer än de andra produkterna, oh well.


Färgen påminner med om de andra pastejerna och har aningen beige/gråaktig ton med en gnutta gris-rosa, som de andra som sagt.
Konsistens och smak då? Jo konsistensen var lite åt det grövre hållet och kände mer "kompaktare" av någon anledning men jag uppskattade det faktiskt, lite av ett tuggmotstånd i en relativt men ändå inte krämig pastej, ingen grädde här inte.
Smaken är som misstänkt, väldigt söt smak med endast en ynka leversmak som endast framträder framåt slutet.
Påtok för mycket socker, glutamat och potatisfibrer som hindrar en pastej från att vara en pastej.
Var nu det franska kommer in för någonstans, har jag inte den blekfetaste aning om?

Reslutat:
Konsistens: 3/5 ganska uppskattad grov pastej
Smak: 2/5 för söt
Resultat: 2½/5 franska pastejer, kommer inte köpa igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0