Scans Grovmalda Leverpastej - Trattkantarell & Honung - Fröjd på alla nivåer

Det börjar bli lite klurigt att välja ut pastejerna nu när man betat igenom de flesta som man få tag i, men till min lycka såg jag att Scan hade 2st pastejnyheter på hyllan i affären.
Från början såg jag bara "Rökt sidfläks & Äpple" och la inte märke till "Trallkantarell & Honong" efter en stund tog jag och la ner en pastej i kundkorgen. När jag väl kom hem upptäckte jag att jag fått med mig Trallkantarell & Honung istället för den jag tittade på först, aningen chockad och lycklig på samma gång då jag inte hade så stora förhoppningar för den första.
Trallkantareller är bland det bästa jag vet och nerbakat i en grovmald pastej verkar ju hur grymt som helst.


Som alla nyheter är denna produkt självklart lite dyrare och kostar 17kr för 200g istället för 12-13 som de brukar ta för sina 200g burkar.
Med sin levermängd på 32% tar den inte täten av leverinnehåll, med att mängden trallkantarell hamnar över mängden griskött är otroligt imponerande! Denna produkt innehåller mjölk och grädde så den hamnar bland de gräddiga pastejerna, så ligger runt 280kcal /100g.


Doften från denna skapelse är en tydlig leverdoft med en väldigt "mustig" klang och sen känner man doften av kryddor och potatis, men levern ligger självklart i överhand.


Med sin härliga bakada yta och sitt grisrosa inre fullt av kontrastrika detaljer ser den mycket trevlig ut.
Mina förhoppningar var ganska höga, men ack så tagen jag blev.
Den var helt löjligt god, utan tvekan den godaste pastejen jag ätit på mycke länge eller någonsin? Otroligt bra och len leversmak med en skogig och rökig mustighet från kantarellerna och den var inte alls söt på något sätt som jag trodde den skulle vara.
Konsistensen var otroligt krämig fyllt av kontrast av lök och kryddor som skapade en harmoni i munnen medan man tuggade.
Scan har verkligen överträffat sig själva med denna produkt och de bör vara otroligt stolta, jag undrar bara hur den andra nyheten kommer att vara i jämnförelse.

Betyg:
Konsistens: 5/5, härligt krämig med små bitar av kontrast
Smak: 5/5 fy fan vad härlig leversmak, skogig mustighet med alla kryddor och sötma i bra harmoni
Resultat: 9½/10 ut ifall att jag hittar en pastej som är bättre! Köpköpköp!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Handtrallskantareller? Läs på förpackningen.

2011-11-19 @ 15:11:18
Postat av: Erik

Haha woops! My bad :) Tack för feedbacken

2011-11-19 @ 23:04:10
URL: http://livetsfrestelser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0