Hamburgare på Bishops Arms i Kristianstad - Medelklass med hög prislapp

Igår var jag och ett par vänner från klassen och firade att våran hemtentamen var över med att ta en öl/vin och äta lite på Bishop Arms i Kristianstad. Stämningen och atmosfären på denna restaurang är mycket trevlig och skön och deras urval av Öl och alkolhol uppskattas tämligen av dem som gillar detta, jag kan tyvärr inte räknar till denna grupp.
Inget ur deras meny lockade mig något speciellt och för att göra en lång historia kort var jag inte så hungrig men efter många om och men blev det en hamburgare med en sallad istället för pommes(mesigt jag vet...)

"Bishops Burgaren 149:-
Burgaren. En saftig 200g angusburgare som serveras som den ska, lite lätt rosa
i mitten. Denna kör vi med tomat, lök,sallad, pepperjack cheese och ditt val av
smokey hickorysås eller mango/jalapenoglace. Till detta serveras färska
pommes och en riktigt fräsch chiliaioli med lite sting."

(Mobilkvalité i dess essé)

Jag valde med mango/jalapenoglace då den rökiga smaken oftast inte går hem speciellt bra hos mig.
Vid första anblick av Burgaren blir jag faktiskt direkt besviken då den är otroligt mycket mindre än vad jag föreställde mig att en 200g burgare borde se ut att vara och speciellt med en prislapp på 149kr.

Brödet var bra rostat och men hade lite för mycket fullkorn/dinkelsmak eller vad det nu var. Vilket tog lite i överhand. Men det var ett gott bröd.

Själva glacen kändes inte alls av då jag hoppades på lite sötma och sting, men fann ingenting. Osten var tyvärr ganska smaklös och bidrog tyvärr inte alls med något större nöje.

Jag bad om att få den Rare-Medium men det kunde de inte fixa utan man fick den som stod på menyn..... men den var dugligt rosa i mitten så fick väl vara nöjd.
Köttpucken var formpressad och försaltad så det var en kompakt och ostrukturerad biff som utöver det var otroligt undersaltad. Däremot var den väldigt saftig, var nog det som räddade själva skapelsen för att gå i kras helt totalt. Köttet smakade tyvärr som vanlig nötfärs, inget att hurra över, misstänker även att det varit fryst?

Deras chiliaoili var väl ok, något smaklös och något sting fann jag inte, hur mycket jag än suttade och provsmakade.

Saltgurkan som var gömd under min sallad var iaf trevlig och gjorde sitt.

För övrigt var resten av mitt sällskap ganska överens om att deras mat inte heller höll standarden och även dem var ganska besvikna på sina maträtter. Trist detta Bishops! Men ni kan eran alkolhol mycket bra.

Betyg:
Kommer inte äta den burgare igen då prislappen för denna skapelse borde minskas med minst 1/3 för att den skall leva upp till vad man får. Lite trist när man äntligen vågar prova sig fram i restaurangvärlden att inleda med något som inte alls var speciellt bra. De hade bara behövt göra vissa småjusteringar för att göra burgaren så grymt mycket bättre. Eftersom jag inte heller var superhungrig när jag började äta förändrades inte min mättnadskänsla någonting efter jag ätit upp = lite mat...
Resultat: 4/10
"Bishops Burgaren 149:-
Burgaren. En saftig 200g angusburgare som serveras som den ska, lite lätt rosa
i mitten. Denna kör vi med tomat, lök,sallad, pepperjack cheese och ditt val av
smokey hickorysås eller mango/jalapenoglace. Till detta serveras färska
pommes och en riktigt fräsch chiliaioli med lite sting."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0