Färdigkokt Julskinka från Köttcentralen - Gris? tveksamt....

Juletiderna närmar sig med stormsteg och julskinkorna börjar rada upp sig på hyllorna i butikerna.
Tyvärr är det ju självklart den färdigkokta skinkan som står för majoriteten av av utbudet som finns att tillgå och de är säkert billigare än de "okokta" skinkorna när de nu kommer ut i butik? Man vill ju för fan tillaga den själv.

Häromveckan sålde Willys ut sina från köttcentralen för 24.90kr/kg och slog då till på en liten söt bit för att testa på hur den var, det skiljer sig oerhört från leverantör till leverantör när det kommer till skinkan.
Man öppnar upp och tar slaskigt men stiligt bort all lake och skär bort svålen och diverse snuskiheter från skinkan för att sedan kunna skiva upp härliga skivor, trodde jag....



Jag ser något jag aldrig skådat förrut, vad är detta för luftbubblor som totalt erövrat skinkans härliga nitritfärgade insida? Jag smakar en bit och blir helt stum, det smakar inte skinka...
Det smakar salt och något annat konstgjort skit. Smaken av skinka är totalt oidentifierbar. Jag har aldrig varit med om någon liknande kass skinka förr och hela skiten åkte ner i papperskorgen med en gång.

Betyg: Krävs ej, så äckligt att den ens klarade sig in på betygskalan 1-10... KÖP EJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0