Sia Berte Glass - Blåbärs Cheesecake

Blev helt lyrisk i början av året när jag såg att Sia skulle börja tillverka dessa "Berte Glass" och släppas till butik vecka 10, trots det oerhört usla och fula namnet var jag som ett barn på julafton.
Sia har alltid varit min favorit glasstillverkare under mina yngre år med smaker som Apelsinchoklad och Päron(som tyvärr inte finns kvar längre).
Så äntligen var veckan kommen och jag såg hur fint uppradade alla var på stormarknaden.
Detta var inte mitt första köp utan det var Kladdkakan som jag återkommer till vid ett senare tillfälle.


Denna glass gjorde mig faktiskt förvirrad, blåbärsglassen var grymt god men jag fann aldrig någon cheesecake-smak och digestivebitarna smakade inte digestive. Inte mycket mer att säga än att jag är lite besviken.
Då innan jag testade denna har jag testat Kladdkakan och Äppelpaj.

Denna får 2½/5 möjliga glassbåtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0