En god fortsättning önskar Livets Frestelser!

Nu var Julen över och bara det galna nyåret står och klämmer runt hörnet.
Mina förhoppningar inför Julen var otroligt höga och jag började räkna ner dagarna långt innan, men ack så jag överskattade denna mat och högtid.
Visst det är grymt trevligt att få träffa familjen, vänner man ofta inte träffar och äta massa god mat.
Men det kan man egentligen göra när som helst, Julen var underbar, men inte ens nära så som jag har för mig den var :P
År 2012 tänkte jag försöka byta bloggportal till en vettig där man kan scrolla genom alla inlägg utan problem, fixa sökfunktion och underrubriker osv, håller på att göra en transfer men att skriva om cirka 80 inlägg är hyffsat tidskrävande....

Vill önska er alla en god fortsättning och ett Gott Nytt år. Sup lagom, ge fan i menlösa smällare och kramas med mysiga människor!
Lite blandade Julbilder från min Fars Jul den 24 och min Mors den 26e..


Sylta, Lantpaté, Kallskuret,  Leverpastej(hemgjord av mig!) Murkelpaté, Rödbetssallad


Mitt mästerverk i all dess glory, godaste på hela julbordet


Cheese och min hemgjorda fikonmarmelad


Bröd, ägg, rökt/gravad lax o 4 sorters sill

Sen även Skinka, Köttbullar, Prinskorv, Revben, Isterband, Janson x2 sorter som jag inte knäppte bild på.


Mors Jul


Bröd, (samma leverpatej <3) Skinka, 3 sorters sill, Rökt x2 /gravad lax, gravlaxsås, ostar, marmelad(samma av mig)




Mina ägg(hårdkokta) urgröpt gula som blandades med hemgjord majonäs och gräddfil, salt, peppar och rom.
"Spritsades" tillbaka och toppades med rom, räka och dill :) Mycket uppskattat.

Samma här, ingen bild på köttbullarna, prinskorven och Janson, men det bör ni veta hur det ser ut.
I vår familj var vi i år 7 resp 8 st på Jularna så inga överdrivet stora sammankomster, jämnfört med vad som kan finnas!

Peace


Kommentarer
Postat av: Johan

Hej!Håller med dig om att denna tid på året är överskattad. Har tillsammans med min bror under året försökt att framställa den perfekta hamburgaren då hand bland annat har detta som avslutningsprojekt i årskurs tre på gymnasiet. Tänkte fråga dig lite om det brödet som är på första bilden hos din mors jul, är det potatisfrallior jag skymtar i brödkorgen?



God fortsättning!

Johan

2011-12-29 @ 12:56:15
Postat av: Erik

Tjena Johan!



Nej det är det inte :P Det är min farmors hembakade Rosenbullar.



Söker du ett recept för ett hamburgebröd testa http://www.hamburgare.org/potatisfrallor-ett-annu-mjukare-hamburgerbrod/

Misstänker dock att du redan kollat in detta men man vet aldrig :)

Mvh

2011-12-29 @ 15:18:50
URL: http://livetsfrestelser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0