Lunchbuffé på Restaurang Utkiken i Karlskrona - Inte bara en lunch...

Detta är mitt andra besök på vad jag anser vara Karlskronas bästa restaurang då jag räknar in kvalité, pris, läge, utbud, stämning och service.
Restaurang Utkiken ligger belägen uppe på ett berg strax utanför Trossö(Karlskrona Centrum) och man har en utsikt över hela staden och havet.
Jag var där första gången i påskas och testade deras kvällsbuffé men har inte tillgång till de bilderna för tillfället så gör ett inlägg om det senare och nu endast om deras lunchbuffé.
Om man läser på deras hemsida har de temadagar mån-fre i sitt lunchutbud, vi var här en onsdag och då körde de Grekiskt/Italienskt tema.
Dagens lunch 90kr inkl mineralvatten på tapp så man kan ta så mycket man vill samt kaffe.
Detta är inte ett vanligt lunchutbud som du kan se på andra lunchbuffé tillställningar utan här går de verkligen all out på utbud och kvalité, även vid lunchen, jag var nästan i chock vilket utbud som erbjöds.
Som den kroppsbyggaren jag försöker vara på fritiden är jag alltid noga med att få i mig mycket protein så proteinkällor vid buffé är verkligen ett krav då jag alltid _alltid_ strävar efter att få valuta för mina betalda pengar på en buffé, inga problem här.
På kött/fisk/fågel sidan som vanliga restauranger ofta snålar med erbjöd de idag:
Chilimarinerad kycklingfilé, Kycklingklubbor, Lammfärsbiffar med fetaost och paprika, Slottsstek rullad i örter, Nötgryta med vitlök, Chorizokorv, Alaska Pollock i någon form av ugnsform samt Pastagratäng med köttfärs och fetaost(räknas då den har kött i sig).
Resten:
Vanlig sallad, pizzasallad, oliver, rödlök med fetaost, tzatsiki, potatis, ris, pasta carbonara, friterad potatis, Det stod focaccia med det var det inte, grymt färskt och mjukt bröd dock(2 sorters), smör, vindruvor, krutonger.

Allt detta för bara 90kr, vill se någon annan restaurang som klarar av att leva upp det till utbudet samt att kvalitén på allt hålls verkligen varmt/kallt och fräsht genom hela besöket, allt fylls på snabbt trots att stället är överpackat med folk. Tyvärr blev det lite stressigt så vårat besök hann bara vara i 50min så hann inte med kaffe =<

Tallrik 1: Lammfärsbiffar, kycklingfilé, biffgryta, carbonara, slottsstek, bröd, tzatsiki, korv, 1 potatis
Tallrik 2: (Nytt) Pizzasallad, pastagratäng(löjligt god)

Tallrik 3: Kycklingben,


Som sagt det blev ett lite stressigt besök vilket går emot allt som har med min matfilosofi att göra men jobbar de andra får man offra sig. Blev även en liten fjärde tallrik :-]

Mer om deras kvällsbuffé när jag har tillgång till min egna dator igen och bilderna på hdd.
Betyg: 5/5 Karlskronamåsar: Utan någon som helst tvekan. Har inte hittat en enda sak som skulle kunna dra ner deras betyg än.
Tveka inte att äta på Restaurang Utkiken i Karlskrona, det går inte att bli besviken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0