Laxwraps från festivalvagn - Praktisk bärbar munorgasm

Det har gått ett par dagar med uppdaterandet nu men det beror på att jag är mitt upp i att flytta från Borlänge till Kristianstad men har nu mellanlandat i Karlskrona(hemstaden) medan jag inväntar tillträde till min nya bostadsrätt.
Efter cirka 15h bärande, bilkörande och ett allmänt dött tillstånd var jag äntligen hemma i Karlskrona igen och åkte direkt in till staden när jag kom hem för att träffa Morsan samt hennes gubbe som var inne på Sailet(Karlskronafestival vid hamnen).
Eftersom jag inte hann äta under de få minuterna jag var hemma skrek magen i ren förbannelse på mig och mitt i allt frågade morsan om man var hungrig och självklart var jag det.
Vi började kika runt vad som erbjöds lite överallt men när vi gick förbi en vagn som serverade Wraps innehållandes räkor, lax och kräfter så hade de utförsäljning (då de precis skulle stänga) så man fick 3 för 100 istället för 1 för 75 och de hade bara Laxwraps kvar, innan jag hann säga ordet hade morsans gubbe köpt 3 stycken och stack 1 i min hand snabbare än kvickt.



Första intrycket var den enorma vikten av wrapen i handen, de hade inte snålat med godsakerna och den underbart feta laxbiten på toppen skrek åt mig.
Första tuggan fick mig att nästan ramla ihop så gott. Lax, majonös, dill, sallad och vad nu mer det fanns för godsaker där i, och de hade verkligen inte snålat med laxen som faktiskt visade sig befinna sig genom hela rullen.
Efter denna rullen så åt jag 1 till och var egentligen fortfarande inte mätt. Man hade nog kunnat smälla i sig 5st sådana utan större problem = noll mättnadskänsla är verkligen underbart. MER MAT!

Denna rullen drömde jag om de följande dagarna och ger den 10/10 norska fiskare utan att ens tveka, är väl i så fall priset som skulle dra ner den men eftersom vi fick den för extrapris så ingås inte det :)

// Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0