Tulip Leverpastej med Bacon - Smakar bacon verkligen såhär?

Lite nytt för er läsare att känna till om mig är att jag är helt oerhört frälst och galen i leverpastej.
En leverpastejsmörgås är så oseriöst gott och jag kan äta det i ruskigt oseriösa mängder, men oj vilken djungel det finns där ute med olika leverantörer och vad de anser att en leverpastej skall smaka.
Jag är uppvuxen på Pastejkökets och ska jag vara riktigt ärlig älskar jag Pastejkökets Light variant mest av alla, även ifall den egentligen inte har den minsta antydan till någon större leversmak.
Så nu börjar jakten efter något bättre så hade tänkt börja bearbeta av alla olika som finns där ute.
Jag tänkte inleda detta lilla projekt genom att äventyra och gå lite utanför banan bara för att inte gå rakt på så jag köpte Tulips Leverpastej innehållandes bacon.



Den innehåller 32% Grislever, 9% Griskött och 9% Bacon vilket ger slutsumman 48% kött exkl fett från fläsk.
Denna % halt ligger ungefär de flesta vanliga leverantörer kring när det gäller %halt kött i pastejerna. Sen innehåller denna även lite glutamat och många andra crapgrejer men orka bry sig om saker smakar gott?

Min första tanke var när jag smakade denna: Är det såhär Bacon smakar? en direkt specifik smakantydan fick man men jag kunde verkligen inte fastställa om det var bacon. Om det nu var så kändes hela upplevelsen oerhört artificiell och njutningen var inte så stor. Jag satt mest och funtade över den skumma smaken.
Den var långt ifrån min favorit så den kommer jag icke köpa igen.
Det enda som verkligen kändes korrekt var väl färgen på pastejen som var härligt brun.

Betyg:
Smak: 2/5 som sagt ovan
Konsistens: 3½/5 lite krämig och inte så fasligt grynig.
Resultat: 2/5 pastejugnar.. trist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0