Sia Berte Glass - Äppelpaj

Som jag redovisat tidigare är jag djupt imponerad och älskar SIA årliga nyheter inom den lite graciösare glass varianterna. Berte glassen med sitt otroligt fula namn efter Berte gård är mycket bra och jag har testat 3 utav deras 5 årliga nyheter. De resterande 2 (Knäckbräck och Skidtur) kommer jag inte att köpa då smakerna absolut inte faller mig i smaken.



Deras Äppelpajsmak var den 2a jag testade efter mitt första test på Kladdkakan.
Kan säga att jag hade höga förväntningar av denna, nästan lite för höga just för att kladdkakan var så jävla awesome.
Den var väldigt god och frisk i smaken, äppelpaj-bitarna kom fram men inte riktigt så mycket som man hoppats.
Däremot bra balans mellan kanel, äpplen och pajen utan tvekan.
En väldigt uppfriskande och fräsh balans jämnfört mot kladdkakans lite robustare chokladsmak, så lite svårt att jämnföra.
Denna och Blåbärscheesecaken är väldigt identiska när det gäller fräsha upplevelser och fungerar perfekt på kvällen när man är svullen och go men fortfarande insisterar på att det finns utrymme i magsäcken.



Som med B&J och HD ska man låta dessa stå framme cirka 20 min innan man börjar skopa ur och sleva ner glassen, då smaken kommer fram betydligt bättre och den är mycket angenämare att äta.
Kan rekommendera denna utan tvekan.
Resultat:
4/5 oplockade svenska äpplen från Bertegård, bra gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0