SIA Kryddig Rabarber - Fruktig, lite sliskigt söt och oförstående

Som tidigare förestpråkat så har SIA genom alla tider varit min favorit tillverkare utav glass. Just för att de använder äkta svenska råvaror när de tillverkar sina produkter och de är stolta över detta.
Nu var det äntligen dags att få testa deras Kryddiga Rabarber som faktiskt har varit lite småsvår att hitta från och till då den inte finns överallt.
Eftersom jag älskar rabarberinspirerade marmelader så borde ju verkligen denna glass var något som kunde krydda min tillvaro lite extra!



Då denna glass innehåller Rabarberkanelsylt (15%) så tycker man den borde ge en härlig kombination av lite sötma, styrka och syrlighet på samma gång. Förväntansfull öppnar man.



Inte den vackraste färg på glass man kan tänka sig, lite beige-aktig med lite finfördelade bruna fläckar men den doftar härligt när den väl börjat smälta ner lite.



Hur var då smaken, ja vid första munsbiten blev jag lite kluven faktiskt. Är det rabarber jag smakar eller vad det är det? Man fortsätter och konstaterar att glassen i sig är väldigt fruktig och fräsh, men samtidigt så är den ganska, eller väldigt söt med en touch sliskighet över sig.
Smaken är väldigt svårförklarad om jag ska vara ärlig men den var väldigt uppfräshande och trevlig. Inte den godaste glassen SIA har producerat genom sina dagar men det är absolut ingen dålig glass.
Kunde dock se lite mer av denna "sylt" istället för att allt skulle vara inkorporerat som 1 med glassen.

Betyg: En stadig 3/5 får glassen då fräshheten förhöjde upplevelsen mellan mina smaktvister!
Prova den gärna och återkom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0