Sia Berte Glass - Kladdkaka

Ja detta var som sagt mitt första inköp när SIA lanserade dessa nya underbara produkter, var inte en fråga om vilken utan tog denna direkt.
När de lanserades låg de på priset 42kr/st för 500ml och mängd gram varierar lite smått från vilken sort man väljer.
Du får ut mer glass ur ex en B&J eller HD då de är mer kompakta.
Denna glass är inget för den som gillar lena och mjuka smaker när de avnjuter en glass.
Dess karaktär är inte lite utan väldigt mäktig, med sina 69% chokladglass, 11% kladdkaka, 11% kolasås och 5% pecanötter + resten verkar det vara en ganska sjyst kombination.



Första testet så fick jag med alla essentionella bitar och kladdkakebitarna är i perfekt storlek så de täcker nästan varje sked man tar och de smakar verkligen grymt god kladdkaka, som hemmabakat.
Jag klassar den som en mäktig glass just för att det är choklad på choklad samt kola som även den har lite stark smak i gommen.
Enligt mitt tycke skulle de kört 50/50 choklad och vaniljglass istället för att få en bättre kontrast i produkten utan att man får kämpa emot dess styrka och man blir nästan lite törstig när man äter glassen.
Men den är utan tvekan en grymt bra produkt och kan garanterat tävla mot giganterna i "gourmeglass" världen.



Denna får 4/5 strutar av mig, hade fått mer om de hade haft någon form av vanilj eller lenare glass i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0