Pizzeria Venedig i Kristianstad - Övergraciösitet skapade besvikelse

Igår kom min kära mamma förbi tillsammans med hennes gubbe då de varit i Göteborg en sväng och passade på att svänga förbi här påvägen hem till Karlskrona.
Då jag egentligen skulle laga mat till deras ankomst men då jag donade och bakade en hel del i söndags så orkade jag inte riktigt och undrade ifall det skulle passa ifall vi beställde en pizza, inga problem!
Efter vi tillsammans överkommit min fruktansvärda beslutsångest om vilken pizzeria vi skulle välja och vad för pizza så beställde vi en familjepizza.
Nmr62: "Oxfilé", skinka, svamp, paprika, lök och sås(mild kebabsås vid sidan av 3st)


Första anblick, wow jävla vad stor och de hade inte snålat in på ingredienserna, massor av skinka och paprika sen lök i överflöd.
Det blir ju lite svårt att bedömma en pizza när vi hämtar + att det är en familjepizza men teh outcome blev iaf.
Rätt sunkig och pizzan kändes billigare än vad den egentligen var, Morsan klagade naturligtvis på den härliga nitritsprängda skinkan som dominerar pizzavärlden men man kan inte förvänta sig något annat.
Botten var relativt degig och kunde stannat kvar lite längre, samtidigt som att den var ojämn, störra på vissa ställen och nästan genomskinlig på andra.
Den milda kebabsåsen var majonäs och tomatbaserad så den gick inte hem hos någon av oss som är vana vid Karlskronas underbara såser.
Pizzasalladen var väldigt okryddad och badade nästintill i vitvinsvinäger så den var inte heller så skoj, sjyst krisp dock.
Däremot får de självklart +poäng för dess otroliga storlek och deras överflöd av pålägg, samt att de var mycket trevliga och bjöd på drickan.
Kommer inte beställa pizza härifrån igen tyvärr.
Betyg:
2/5 skånska pizzabagare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0