GB Gammaldags Vanilj - Kanske rent av lite gammal

Sedan GB-lanserade sina nyheter i halvlitersförpackningar såsom Nogger, Päronsplit, Lakritspuck mfl så fick jag verkligen dille för fin och len vaniljglass när jag ätit Noggern, som är en exakt kopia av deras Hasselnöt de hade på marknaden för x-antal år sedan, mer om Noggern vid ett senare tillfälle.
Den vaniljen verkligen smeker munnen och man blir bara glad av att äta glassen hur mätt man redan är.
Så jag testade att köpa deras GB - Gammaldags vanilj just för att bara komma åt den äkta och lena vaniljen.



Men ack vilken besvikelse, vaniljsmaken träder inte alls fram ens nära som den gör hos vaniljen i Noggern vilket förvirrar mig något oerhört.
Kanske för att Noggern är en nyare produkt som skapats (antagligen av ett geni) så lyckas de bättre med en produkt som redan funnits i deras sortiment i många år.
Men som många svenskar vet jag håller med när man läst undersökningar är att när riktig vaniljstång används tycker folk inte att det smakar som vanilj då de är ofta vana vid koncentrat eller smakförstärkare utav denna sort och tyvärr måste jag nog hålla mig till den skaran av människor trots att jag tror på riktiga råvaror i mat.

Denna får tyvärr bara 2/5 glassbägare av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0