Scans Grovmalda Leverpastej - Rökt sidfläsk & äpple - Rätt & Fel

Scans andra nyhete till sitt vintersortiment är deras grovmalda leverpastej smaksatt med rökt sidfläsk och äpple som jag trodde jag tog förra gången jag köpte pastej, denna veckan tog jag dock rätt.
Med tanke på hur bra deras Trattkantarell & Honung var så var faktiskt mina förhoppningar ganska höga.


Sidfläskt låter så otroligt mycket mer exklusivt än vad bacon gör, som i mina öron låter som något vem som brukar bara slänga in i maten för att få den att smaka gott. Med detta i åtanke så har jag tulips baconpastej att använda som jämnförelse när det kommer till smak av Sidfläsk/Bacon, som i sin tur var otroligt värdelös.


Inga konstigheter med ytan som ser exakt likadan ut som deras andra grova pastej hade, samma sak gäller på utseendet.


Denna grovmalda skönhet doftade väldigt mycket eller bara Sidfläsk med en liten nypa rökig ton, hur många gånger jag än luktade så kände jag inte någon direkt leverlukt, sidfläsket tar väldigt mycket i överhand.
Samma sak med smaken, sidfläsket var den dominerande smakfaktorn och inget "vid sidan av" så att säga. Pastejen var god och för er som gillar bacon rekommenderar jag den verkligen, inget jävla aromat i denna inte utan rena produkter som verkligen bevisar dess kvalité.
Konsistensen var precis som deras andra nyhet, oerhört krämig och bra med tydlig kontrast i form av små bitar av vad jag tror är lök och äpple.
Äpplesmaken kom inte fram det minsta, en ynka sötma fann jag vilket bidrog till en trevligare upplevelese men skulle vara suveränt ifall smak av friska äpplen framträdde lite bättre och lite mindre smak av Sidfläsket.

Betyg:
Konistens: 9/10
Smak: 7/10 sidfläsket tog överhand och var inte riktigt någon "leverpastej" mer en baconpastej med lever.
Resultat: 7/10 mycket god och rekommenderas till baconlovers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0